zacusca de peste


Dupa zile intregi de „regim ” cu preparate din porc ,afumate si neafumate,bautura „recomandata de medic” ,cind pentru pofta de mancare ,cind pentru friptura ,cind pentru digestie am zis ca putina miscare nu ar strica si ne-am hotarat sa facem loc in lada frigorifica si sa valorificam „prezenta ” a 4 capete de peste ( cam 2kg bucata – enorme) si a unui novac de 5 kg ( intreg de aceasta data) transformindu-le intr-o delicioasa zacusca de peste.Cum „monstrii” nu incapeau in nicio oala normala am „apelat” la mult mai putin folositul,dar totodata  mica vedeta a ultimelor luni, ceaunul .Cum evident niciunul dintre „bipezii” casei nu mai aveau chef de aburi in bucatarie si de zgomotul hotei am mutat campul de batalie afara in aer liber.Am montat pirostriile ( suportul pentru ceaun) si am declansat operatiunile normale pentru realizarea celor propuse( foto1).Capetele de peste precum si novacul intreg ( curatat evident) au poposit in ceaun fiind acoperite cu apa (atit cat sa pluteasca putin) impreuna cu 1/2 l de otet, 2 linguri mari de sare grunjoasa,citeva foi de dafin,piper  deasupra unui foc ce trebuia intretinut vreo 2 1/2 – 3 ore. Cat timp „ciorba” fierbea am curatat ceapa( foto 2) ,vreo 3 kg, am tocat ardeiul capia copt ( copt asta toamna si pastrat la congelator – foto 3) ardeiul capia  proaspat ,usturoi cam 2 capatani . Am montat masina de tocat si am aliniat frumos pe masa 3 sticle de suc de rosii aprox. 2  litri ( un suc mai gros) ,un borcan de 250 gr de pasta iute ( produs dupa o reteta personala) ulei si 1/2 l de bulion de ardei ( a fost folosit in compensatie cu lipsa unei cantitati  suficiente  de gogosari si  ardei capia proaspeti  care ar fi trebuit sa insumeze  vreo 3 – 4 kg) .Dupa fierbere am ales cu atentie oasele mari si pe cele tari apoi toata carnea am trecut-o prin masina de tocat ( unde orice urma de os a disparut –  foto 4 si 5).In acelasi timp pe foc (in ceaunul pe pirostrii) si-au facut loc ceapa si ardeiul capia proaspat impreuna cu uleiul, calind ceapa la  foc potrivit pina  a devenit „sticloasa” ( stiti voi – foto 6 si7) .Am adaugat  ardeiul capia copt,usturoiul taiat marunt ,carnea de peste tocata,sucul de ardei ,pasta iute precum si sucul de rosii amestecind incet pina le-am omogenizat apoi totul lasat la foc potrivit pina ce ajunge la consistenta zacuscai de vinete – foto 8 si 9. Pe masura ce se apropia de final am potrivit gustul cu sare ,piper si vreo 2 ardei chili maruntiti.Cam asta este zacusca de peste pregatita de noi(pentru ca nu am fost singur ) la ceaun pe pirostrii ,afara ,pe o ploaie mocaneasca in circa 4 ore .Un deliciu care merita o ……pofta buna!

  

    

  

4 Răspunsuri to “zacusca de peste”

  1. Miki Says:

    Esti gurmand.
    Dar mai ales masochist…
    M

  2. brenacu Says:

    de ce ? a iesit chiar grozava zacusca!

  3. thamara Says:

    anul trecut, din aceleași cosiderente de scăpat de peștele din congelator, am făcut și eu zacuscă de pește (nu mai știu după care rețetă după internet). inițial, adică proaspătă, a fost foarte faină. după ceva timp de păstrare însă, gustul n-a mai fost de fel fain, ba dimpotrivă…

  4. brenacu Says:

    sincer sa fiu, nu imi amintesc sa-si fi schimbat gustul .sa fie oare de vina faptul ca se termina foarte repede? :))

Lasă un răspuns

