solar


Dupa ce 2010 ne-a chinuit cu toate problemele legate de tomate ne-am hotarit sa ne ridicam un mic solar.Spun mic pentru ca va avea 4m latime ,8 m lungime si 3 m (maxim ) inaltime.Il voi construi din lemn ,grinzi de 10x10cm ancorat in pamint cu sisteme ancore de la Hornbach.Am ales sa-l facem din lemn pentru ca am considerat costurile acceptabile .Toate incercarile de a-l construi din teava rotunda sau patrata au fost zadarnice din cauza preturilor mari ,a faptului ca nu avea cine sa roluiasca tevile (pt solar curbat)  sa sudeze etc.,iar ofertele din piata sint prea scumpe.Am taiat picioarele de 2 m inaltime si le voi fixa in ancorele pana.Costurile sint :
– 12 ancore x 20 lei =240 lei
– aprox.16 grinzi x 22 lei = 352 lei
– folie 15 kg x 11 lei = 165
– sipca (5 x 2) 15 x 3 m =35 lei
– sirma 5  kg x 7,5 lei = 37,5 lei
– cuie 30 lei

– sistem irigare prin picatura 150 lei

Sa spunem ca am cheltuit cam 1000 lei.Scump sau ieftin asta e solarul construit de noi.Nu regasiti manopera pentru ca l-am ridicat singur.Sper sa si reziste un timp.Rasadurile sint aproape gata pentru plantare  si cred ca spre sfirsitul lunii vor poposi in solar.

15 Răspunsuri to “solar”

  1. balaurdegradina Says:

    Si nu te lauzi cu niste poze? Hai ca ne-ai starnit curiozitatile!

  2. crogabi@yahoo.com Says:

    cateva poze ar fii bine venite !

  3. claudiu Says:

    arata-ne ceva foto cu plantele sau recolta daca poti.sper sa reusesti,dar nu vad gurile de aerisire si nici plasa de umbrire culisanta(cand temperaturile sunt ptea mari se astupa solarul cu plasa de umbrire 40% de culoare verde cea mai buna) pentru nu a se crea efectul de lupa.la intrare recomand construirea unei anticamere,un fel de hol micut.totusi initiativa ta e de laudat.

  4. claudiu Says:

    si anca ceva,pentru cei care nu stiu.apa sa fie preferabil extrasa din put,rau,ceva apa curgatoare si cel mai bine anainte de a iriga plantele(de obicei seara-noaptea) apa sa fie prealabil depozitata anainte antr-un recipient destul de mare ancat sa va asigure necesarul de apa pt. irigare pentru o zi.dupa golire se reia ciclul .rolul acestui recipient este de a aduce apa la o temperatura adecvata irigarii si trebuie plasat neaparat antr-un spatiu umbrit.an fine apa tre sa aiba „temperatura camerei” cum spunem noi,prea rece sau prea calda fiind daunatoare pt plante.an acelasi recipient anainte de irigare se poate adauga daca este cazul si angrasaminte dizolvata an prealabil.pregatiti bine substratul,acesta poate fii sterilizat dupa caz ampotriva agentilor nedoriti(larve,oua ,seminte nedorite etc).o recolta buna tuturor!

  5. brenacu Says:

    o sa incerc sa pun si ceva foto cu ce culturi am „crescut” in solarul meu. chestia cu apa este rezolvata : apa e din put iar pentru udat folosesc un bazin de 500 litri.plasa de umbrire nu m-am hotarit sa o folosesc pentru ca vreau sa descopar singur daca e nevoie de ea sau nu.iar pentru aerisire las peretii laterali,acum vara l-am deschis total.merci pentru sfaturi si sper ca anul viitor voi putea sa ma laud cu adevarat chiar daca mai am multe de invatat.

  6. gabriel Says:

    multumesc ptr poze ! un asemenea solar vreau sa fac si eu la toamna , dupa ce eliberez terenul . cand ai timp , pune aici te rog si cateva inf. despre sistemul de irigatie .

  7. brenacu Says:

    sistemul de irigare este simplu:prin tub de picurare .poti folosi banda de picurare daca vrei , este mai ieftina.coloanele de tub sau banda sint legate la o teava de 1 tol prin robinete cu garnitura (vreo 2-4 lei bucata in functie de vinzator) ,robinete ce te ajuta sa uzi secvential .alimentarea tevii principale o fac de la un bazin de 500 de litri inaltat la 2 m inaltime ( am preferat presiunea prin caderea apei pentru ca …….in acel moment nu aveam o pompa disponibila si am considerat anul in curs ,an de proba).

  8. dan Says:

    de unde ati cumparat ancorele?

  9. brenacu Says:

    de la hornbach.au vreo 3-4 modele diferite cu dimensiuni diferite. preturile variaza intre 18 si 24 lei.

  10. xdynx Says:

    Eu am facut un solar de genu si mi sa oparit rosile, trebuie sa faci cumva sa aerire multa, mai ales cand este cald, nu de ajuns sa ti doar usa deschisa….
    Daca vrei sa facem link exchange

  11. Eduard Ilie Says:

    Si eu vreu sami fac unul pentru prima oara sa incerc carei luna principala care sa ma apuc ? trebuie un pat cald la rosii ?

  12. brenacu Says:

    Doresti sa devii un cultivator dar si un comerciant in acelasi timp?Eu pun rosiile ( rasadurile)in solar pe la sfarsitul lui aprilie.Nu au pat cald insa caldura acumulata de solar este suficienta.Gandeste-te bine din ce material iti construiesti solarul sau daca e mai rentabil sa iti achizitionezi unul de pe piata.Conteaza suprafata si ce doresti sa obtii ca recolta.Nu neglija semintele .

  13. MARIAN Says:

    FF FRUMOS:::DE C SA NU FIE DIN LEMN::::EU ZIC CA POATE FI DURABIL::DAR TREBUIESC GEAMURU D AERISIRE:::TOATA STIMA

  14. dorina Says:

    de unde ai cumparat folia?!multumesc anticipat de raspuns.dorina

  15. brenacu Says:

    Folia o cumpar de la un depozit specializat in vanzarea produselor folosite in „agricultura”.

Lasă un răspuns

