intrebari


Evident nu voi incepe cu acele  intrebari .Le  voi enunta la sfirsit dar pina acolo trebuie sa aflati ce anume m-a facut sa ma gindesc la acele intrebari ( sa ma gindesc? efort nu gluma) pentru care astept  raspunsul vostru.Pe scurt povestea ar fi urmataoarea: cu citeva zile inainte de 1 martie ,cred ca in preajma zilei de Dragobete,am vizitat un tirg expozitie la Muzeul Satului – Dimitrie Gusti din Bucuresti.Tarabe de tot felul cu martisoare handmade,oale si papusi ,miere si tincturi,masti si vestimentatii traditionale ,voie buna si ninsoare.Ninsoare ca in povesti.Citeva poze ca amintire ,un tur destul de rapid si hai sa plecam.Pe distanta dintre  „tarimul traditiilor” si locul de parcare al „fierului” ne-am hotarit sa „vizitam ” pas alergator si Tirgul de produse naturale ,bio si ecologice  deschis in incinta Academiei de Stiinte Agronomice  .Zis si facut .Prima casuta ne imbie cu brinzeturi ,cea de a doua cu tot felul de afumaturi,o alta cu gogosi si braga,pe altele se aflau borcane cu tot felul de umpluturi la care nu am fost prea atent si asa mai departe.Ne intilnim cu niste amici ce cautau nu stiu ce  produse naturale si o pasta iute facuta in casa.Aici mi s-au aprins beculetele.”Ce pasta iute?” „Ati mai cumparat?” „Da „raspund ei „este foarte buna si e naturala o folosim la fripturi etc” . Cu gindul la pasta iute facuta de Diana ,sotia mea,dupa o reteta personala  (toti prietenii intreaba de   „celebra” pasta,daca mai avem sa le dam si lor) gasim locul unde se vind borcanele de zacusca ,pasta iute ,zacusca de peste ,dulceturi si altele, moment in care ramin cu gura cascata si amutesc.Ei da preturile au reusit sa ma bulverseze cu totul si sa-mi strice duminica.Zacusca ( borcan 400 gr) – 10 lei.Zacusca de peste ( borcan 400 gr) – 15 lei.Pasta iute ( borcan 200 gr) – 10 lei. Dulceturi ( borcan 400 gr) – intre 7 si 11 lei.Am crezut ca nu vad bine.Toate aceste produse, se afla in gospodariile tuturor celor ce au o gradina cu legume  ( chiar mica) sau pomi fructiferi.Noi  producem cit pentru 2- 3 familii lejer.Si fructe si legume.Avem o camara generoasa cu toti cei ce ne calca pragul si indestulatoare pentru familia noastra  dar acolo la tirg m-am simtit inselat .Si acum vin intrebarile. Cum sa vinzi la asemenea pret? De ce eu nu procedez la fel?De ce nu fac 200-300 de borcane de dulceata? De ce nu fac zacusca sa o „imborcanez ” si sa-mi poarte numele ?Cum ar fi ” dulceata by brenacu”?De ce sa nu imi „exploatez” putin soacra ( prepara o zacusca de peste cum rar ati mincat vreodata si nu numai ) si mama, pentru a iesi pe piata cu produse pentru care garantez ca sunt facute din materie prima naturala?  Mi-am zis sa terminam cu generozitatea.Ce spuneti credeti ca ” ……….by brenacu” va avea succes?

10 răspunsuri to “intrebari”

  1. Alexandra Says:

    Bogdan, crezi ca e scump? Eu nu cred. Ia fa un calcul, sa vezi unde ajungi! Materia prima, energia, condimente, burcan, basca manopera si un profit cat de mic. Eu zic ca ai gasit preturi mici, asa, ca la tarani aflati mai departe de Bucuresti si cu frica de Dumnezeu, inca.
    In alta ordine de idei, By Brenacu suna bine! 😀

    Apreciază

  2. brenacu Says:

    Exista mai scump ? Incredibil.E adevarat ca preparate in casa si nu industrial,costurile cu manopera ,energia etc. sa fie mai mari si unde mai pui ca nu contin conservanti?Dar totusi intr-un borcan de dulceata intra maxim 1/2 kg de fructe ,fructe culese din propria curte si sa fim seriosi ca nu in fiecare an ai probleme cu daunatorii si nici nu irigi in nestire.Poate exagerez ,dar mie mi se pare scump . Asta este piata si ea dicteaza pretul.O sa incerc sa intru pe aceasta piata.Citiva clienti fideli ,ii abonez si gata. 🙂 e usor dar nu se stie.BY BRENACU.

    Apreciază

  3. Alexandra Says:

    Eu zic sa incepi. Cand va fi sa-ti vinzi munculita si bunatatile, vei gandi altfel. La urma urmei sunt produse naturale, ce mama masii. daca vor chimicale, sa se duca la metro, selgros, etc. Si pe urma e lucru manual, nu facut la masina. Eu raman la ideea ca nu sunt scumpe.
    Bafta multa!

    Apreciază

  4. brenacu Says:

    Sa stii ca pina la urma ai dreptate.macar sa apuc sa le vind.Iti multumesc pentru incurajari.

    Apreciază

  5. Alexandra Says:

    Bogdan, maine iti dau pe mail ce ti-am promis. Nu te-am uitat.

    Apreciază

  6. brenacu Says:

    ok, merci.

    Apreciază

  7. Alexandra Says:

    ti-am trimis, sper c-ai primit

    Apreciază

  8. brenacu Says:

    am primit.multumesc

    Apreciază

  9. balaurdegradina Says:

    din pacate nu preturile lor sunt mari, ci veniturile noastre sunt mici!
    gandindu-ma doar la cata manopera e inglobata in borcanasul respectiv (asta in speranta in care producatorul a fost cu frica de doamne-doamne si-a respectat reteta tradituinala, nu a luat-o pe scurtaturi aditivate) ma bucur ca-mi asigur traiul de zi cu zi din altfel de munca, mai bine platita.

    Apreciază

  10. brenacu Says:

    sincer sa fiu o sa pot aprecia corect costurile cu manopera doar atunci cind voi fi pregatit eu continutul borcanelor

    Apreciază

Lasă un comentariu