Lear


Seara de teatru.Daca nu ma insel a fost intr-o marti la Bulandra ,sala Gradina Icoanei si a fost un spectacol dedicat partenerilor „UNICEF”.De ce ? ” In semn de recunostinta pentru deosebita colaborare de-a lungul anilor in beneficiul copiilor din Romania  „.Un gest frumos facut de cei din organizatie, mai ales ca nu s-au adresat doar „sefilor” ci au invitat ,personal,pe cei direct implicati intr-un anumit moment in proiectele derulate .

Din pacate la teatru ajung rar sau deloc.A fost o ocazie de care am vrut sa profit si gindindu-ma la trecutul de actrita de teatru  al Dianei ( nu cu mult timp in urma ,vreo 20 de ani ) mi-am luat inima in dinti si am trecut pragul teatrului.Lume pestrita ,dar stilata pe alocuri,jurnalisti ,oameni implicati politic ,unii chiar de televiziune (:)) sic ) si multe absente.Absente ale unor oameni carora li se rezervasera locuri bune ce probabil au confirmat invitatia dar totusi……… Asa e cind e moca .

Dar sa trecem la ale noastre. Spectacolul „Lear” –  Shakespeare ,adaptarea si regia Andrei Serban.Rasfoind programul observ ca actorii sint numai ………..actrite.Intr-un spectacol jucat sute de ani numai de barbati ?Da .Andrei Serban s-a gindit sa adune vreo 20 si ceva de femei ,mai mult sau mai putin talentate si sa le asmuta catre opera englezului.Unele au trecut cu bine ,altele insa………..Regizorul a ales ca Lear sa fie Mariana Mihut ,puternica si impunatoare ,secondata de Gloucester -Valeria Seciu, la superlativ .Ma gindeam numai femei? O fi ceva. Si a fost . Am descoperit o actrita ( nu sint un cunoscator al fenomenului sau vreun critic de specialitate ) care cu greu poate fi inlocuita in rolul Edgar : Andreea Bibiri.Senzationala .

Am rezistat prima parte cu stoicism ( piesa grea si de stare, dar eu nu eram pregatit de asa ceva) incercind sa ma inveselesc singur( fara sa ma gidil) atunci cind   coloana sonora ce insotea textul la un moment dat ,semana cu ceva.M-am framintat vreo 10 minute si am descoperit ca era exact genericul de la „Vrei sa fi miliardar” si mi-l inchipuiam pe Gheorghe cum spune „esti veriga slaba………..”.Dar Gheorghe nu a aparut caci as fi disparut in viteza.Soseste o pauza binemeritata de vreo 15 min, in care nu am apucat sa beau si sa maninc  nimik din „mizilicurile” oferite de gazde, si in speranta ca partea a doua va fi mai scurta, trag aer in piept si imi reiau locul in sala.M-am pacalit .A fost aproape dubla ca timp sau asa mi s-a parut .Foiala mare pe scaunele ce au devenit incomode,priviri disperate spre ceasuri ,ochii atintiti spre tavan ,chiar mici motzaieli.Toti barbati.Nici macar femeile ce umblau dezbracate prin decor nu mai atrageau priviri.  Dupa multe chinuri se termina. Aplauze binemeritate si hai ….afara la racoare.In drumul spre masina constat ca aproape nu am inteles nimik din piesa ,pierdusem demult sirul textului dar imi venea in minte bufonul – Dorina Chiriac impecabila ca de obicei si imi spuneam ca a fost si ceva comedie. A doua zi imi mai trecuse durerea cap dupa asa o piesa grea, e clar :   Shakespeare nu-i de mine. Deh buna si experienta asta.Pina una alta multumesc Unicef-ului, pentru  seara frumoasa, petrecuta  impreuna cu sotia,  intr-un cadru deosebit si poate data viitoare aleg o comedie de vreo 1,5 ore decit o tragedie de 3 ore.

Lasă un răspuns

