Obor


De cind am devenit „tzaran” de vreo 18 luni nu am catadicsit sa mai calc prin vreo piata agroalimentara din Bucuresti ,piata de dimensiuni mari, pentru a achizitiona ceva .Cum pe 12.04 a fost dezlegare la peste, mi-am spus ca e cazul sa descind in forta simbata,dis-de-dimineata 7:30,in celebra Piata Obor.Am zis ca ora matinala ,ziua de simbata si nevoia de odihna a bucurestenilor imi vor crea un avantaj in a colinda piata fara mari eforturi si „a prinde ” ceva peste proaspat.M-am inselat.Ziceai ca toate blocurile din cartier „s-au scuturat”alungind stimabilii cetateni in piata.Un furnicar,o nebunie,un dute-vino de nedescris .Ma mai uit odata la ceas.7:30. Lumea nebuna.Cum aveam treaba in hala de peste ,am intetit pasul inchipuindu-mi ca s-ar putea sa nu gasesc „innotatori” ,de vreme ce „pescari casnici” se aflau intr-un mars fortat catre locul cu pricina.Am intrat dinspre Colentina  si vad cum drumul spre tarabe si hala este intesat de comercianti tuciurii ,cu marfa proaspata e adevarat,ce te indemnau sa cumperi de la ei: loboda,stevie,ridichi,salata,ceapa verde,usturoi verde,etc.toate la preturi promotionale.Pentru un tip comod treaba ti-o terminai in citeva minute insa ai fi plecat  acasa pacalit pentru ca de ai fi avut rabdare putin mai incolo stateau tzaranii inghesuiti si haituiti de conducerea pietii,cu preturi si cu 70% mai mici decit ale asa zisilor comercianti.Nervii nu-si au rostul caci exista la tot pasul.Ajung in hala de peste unde ma ingrozesc de cozile formate si-mi spun ca mai bine ma opresc la Metro sa iau ceva moluste. In fine ,ajung sa cumpar ce am nevoie  si-mi dau seama ca trebuie sa parcurg drumul inapoi spre masina ,tot prin „iadul aglomeratiei”.Trag aer in piept si la drum .La intoarcere: trafic cu tzigari  ,suti de buzunare ,evazionisti,tarabe improvizate,muzica populara,manele,fum de gratar,ciini,noroi,balti,fiare,miros de naftalina ,praf,gaini,cutite,undite,flori,copaci,seminte,betivi,smecheri de piata,demoiselle de taraba .Evident ioc politie,paza sau ceva de genul acesta.Intr-un cuvint Obor .In sec 21 in mijlocul Bucuresti-ului intr-o simbata la 7:30 dimineata …………..

5 Răspunsuri to “Obor”

  1. diana Says:

    Esti un Caragiale al zilelor noastre! Imi face mare placere sa descopar in tine o persoana atat de receptiva la ce o inconjoara si cu un pitoresc desavarsit in descrieri! Bravo!

  2. bp Says:

    pina la urma si pietele astea au farmecul lor, bine, nu pentru noi, care sintem satui de balcanisme din astea (si ar fi ok daca fauna de mai sus s-ar rezuma doar la piata, dar din pacate e deversata si pe strazile patriei)…sa revin, cred ca multi nostalgici emigranti se gindesc cu dor la pietele din ro.

  3. lorrena Says:

    E prima oara cand intru pe blogul acesta…nici nu stiu cum am ateriazt aici…Am citit primul articol despre fotbal si mi-am zis : oops! nu-i de mine …apoi am fost curioasa sa vad daca numai fotbal ai in cap si uite asa…citesc articol dupa articol si chiar imi place…pana la urma o sa ajung si la cele despre fatbal!

  4. lorrena Says:

    Si, referitor la acest articol…se vede ca n-ai mai fost de mult la piata…nu uita ca traim in romania…piata este doat o mica parte din tara asta, dar ne reprezinta cat de cat…ce pacat nu?

  5. vanzatoru` de capsuni Says:

    Daaaaa, si eu la fel. De cand am dat de acest blog nici nu mai citesc nimik altceva, nici nu ma mai uit la tv… e super tare omuletu` asta. Bravo!!! Tine-o tot asa!

Lasă un răspuns

