omu’ lunii februarie


V-am promis articolul din „Info TVR” asa cum a fost tiparit.Iata-l:

<<Bogdan Onea este omul lunii februarie

Bogdan Onea, tipul ăla înalt, cu voce baritonală, care e peste tot pe unde e nevoie de el, ce râde cu poftă când se face o glumă bună şi îşi spune răspicat părerea când consideră că are dreptate, a fost votat omul lunii februarie. Bogdan este organizator de producţie în cadrul Departamentului Muzică Divertisment.

„Nu mă aşteptam să fiu nominalizat şi votat. Am crezut că este o glumă. Apoi mi-am zis… de ce nu? Şi cum această distincţie de «om al lunii» nu a mai fost acordată vreunui organizator de producţie, consider că este premiul nostru şi ne risipeşte temerea că ne sunt exploatate experienţa şi calităţile, după care nu ne mai bagă nimeni în seamă”, a spus Bogdan Onea. Lucrează în Televiziunea Română din 1990, fiind angajat, de-a lungul timpului, în mai multe structuri. „Am muncit şi am rămas fidel fiecărui serviciu sau departament în care am lucrat, atâta timp cât atmosfera de acolo a fost bună. Nu mi-am dorit niciodată să promovez cu orice preţ, ci am vrut un loc de muncă unde să vin din plăcere şi unde să întâlnesc prieteni şi nu doar colegi de serviciu”, declară Bogdan. Este dezamăgit de cei care îl consideră „omul care duce bonurile la poartă”, uitând că, de multe ori, organizatorul de producţie este mâna dreaptă a producătorului. „De asemenea, mă deranjează că, de foarte multe ori, organizatorii de producţie nu sunt amintiţi ca făcând parte din echipele ce obţin premii sau înregistrează vreun succes”, adaugă Bogdan Onea.

Mulţumiri de la americani

Bogdan a participat la realizarea celor mai importante evenimente organizate sau transmise de TVR în ultimii ani: Eurovision, Cerbul de Aur, faza internaţională Eurovision Jr., organizată la Bucureşti, campanii tip teledon, Mari Români, TVR 50, multe alte emisiuni curente. De asemenea, a coordonat, din punctul de vedere al producţiei, diferite evenimente: „Nu aş fi reuşit să duc la capăt totul, fără ajutorul colegilor cărora le mulţumesc acum şi le spun că am fost onorat să lucrez alături de ei”, completează Bogdan „Am avut onoarea să lucrez alături de echipa German Marshall Fund din SUA, cu ocazia Summitului NATO de la Bucureşti, în 2008. A fost extraordinar să primesc mulţumiri de la oameni care au făcut parte din staff-ul preşedinţilor americani şi care organizează conferinţe ale Alianţei Nord-Atlantice în toată lumea. Mi-au mulţumit pentru modul în care am colaborat şi m-au făcut să mă simt, fie şi pentru o clipă, cea mai importantă rotiţă din angrenajul proiectului”, mărturiseşte Bogdan.

„Niciodată nu a trebuit să-l sun de două ori pentru acelaşi lucru”

Ce spun colegii despre el? „Omul lunii februarie? Bogdan este omul fiecărei luni. Şi asta pentru că el nu lucrează în vreo lună mai mult decât în alta. Munceşte la fel, cu aceeaşi dăruire şi pasiune în fiecare zi, pentru fiecare proiect în parte”, spune Elena Ştirbescu, realizatoare la Departamentul Muzică Divertisment. Cum e Bogdan? „Nu e greu de spus… În fiecare dimineaţă, pe la 9, când ajung în dreptul uşii de la biroul organizatorilor de producţie, aflat lângă biroul nostru, el este deja cu nişte referate sau contracte în faţă sau la telefon cu garajul. „Neaţa! Neaţa! Ce mai zice Mircea Badea, Bogdan? Şi de aici se iscă o discuţie de vreo 5 minute, după care fiecare îşi vede de treaba lui. La început mă gândeam: dacă e în birou la ora asta, sigur nu stă până diseară, când se termină înregistrarea. Greşit! Nu se poate să se termine o înregistrare, indiferent că e ora 22.00 sau 23.00 şi Bogdan să nu mai fie în studio, rezolvând ultimele lucruri: maşina de la garaj pentru un invitat mai în vârstă sau trecerea în revistă a treburilor pentru înregistrarea de a doua zi. Niciodată nu a trebuit să-l sun de două ori pentru acelaşi lucru sau să-l rog să rezolve un detaliu de ultimă oră, iar el să spună că nu poate. «Nu pot», «nu vreau», «nu am timp» nu există în vocabularul lui Bogdan Onea”, continuă Elena.

Se înfurie într-un mod simpatic

De ce preferă să lucreze cu el? Pentru că e prompt şi eficient. Pentru că are simţul umorului. Dar şi pentru că şi atunci când lucrurile nu sunt aşa cum ar trebui să fie, se înfurie într-un mod simpatic. Pentru că transformă orice colaborare în prietenie. Hai să vă povestesc o întâmplare: astă-vară, la Mamaia, după o seară de Festival, undeva după ora 23.00, am mers într-un club să filmăm pentru proiectul Elite Model Look. Când l-au văzut concurentele (20 de puştoaice, cu înălţimea de peste 1,70 m), l-au înconjurat şi-au început să-i spună, care mai de care mai tare, ce a mai făcut. Vă imaginaţi că toţi bărbaţii din club îl invidiau… Nu ştiau că pe toată perioada cantonamentului, Bogdan a fost omul din TVR care le-a ascultat şi le-a ajutat. Pentru felul în care comunică, lucrează, îşi adoră familia şi îşi iubeşte munca, Bogdan este un mic erou al nostru. Îl iubim şi îi spunem «Bogdane, ţine-o tot aşa!»”, încheie Elena.

„Are puterea de a-i motiva pe cei din jurul lui”

„Organizator de producţie? Dacă îi citim fişa postului şi îi analizăm programul de lucru, s-ar putea să ne dea cu virgulă şi să fim nevoiţi să-i restabilim atribuţiile. Bogdan este omul orchestră. Se pare că pe certificatul său de naştere, la rubrica «părinţi», are trecut: mama: Muzica şi tatăl: Divertismentul. Cred, aşadar, că s-a născut cu gena muncii de televiziune, pentru că lui nu trebuie să-i spui niciodată ce trebuie să facă. Ba, de multe ori, înainte de un mare eveniment, îţi întocmeşte el lista cu priorităţi. Ce-mi place la Bogdan, este că pentru el totul e posibil. Întrucât a trecut, treptat, prin aproape toate funcţiile dintr-o echipă, cunoaşte foarte bine atât activităţile de producţie cât şi pe cele de management al timpului. Este genul de coleg care nu «se pierde niciodată în mulţime». Are iniţiativă, are puterea de a-i motiva pe cei din jurul lui şi un umor contagios. Vocea lui impunătoare te scoate şi din cea mai letargică stare, iar profesionalismul său este o carte de vizită model”, spune Valentina Ionescu, producătoarea şi realizatoarea emisiunii ViNEriStar de la TVR Internaţional.

Colaborarea cu el este întotdeauna o plăcere

Mihai Murgu, coordonator al Departamentului Documentare, Patrimoniu, Arhivă, l-a cunoscut pe Bogdan în „ogradă”. „E mare, mult şi vocal. O prezenţă notabilă, gălăgioasă, plăcută. Un adversar redutabil la fotbal. Este «meseriaş» şi se implică total în reuşita proiectului la care participă. Este perfecţionist. Colaborarea cu el este întotdeauna o plăcere. Nu am avut niciun fel de rezervă să-l desemnez responsabil de locaţie pentru manifestarea organizată de German Marshall Fund, la Cercul Militar Naţional, cu ocazia summitului NATO din aprilie 2008. Preşedintele acestei organizaţii, Craig Kennedy, i-a mulţumit personal pentru reuşita evenimentului şi a situat pe podium organizarea reuniunii Alianţei Nord-Atlantice de la Bucureşti. Iar acest lucru nu poate fi decât onorant”, spune Miki Murgu.>>

5 Răspunsuri to “omu’ lunii februarie”

  1. bp Says:

    bravo !

  2. bp Says:

    adica hai sa fim optimisti !🙂

  3. tati Says:

    foarte tare. nu te-am vazut la munca, dar la cum te stiu eu coicide cu parerile de mai sus. But, at the end of the day: Show me the money! The rest is just… talking.

  4. brenacu Says:

    cam asha le-am spus si yo: SHOW ME THE MONEY! caci altfel mi-i iau singur

  5. andreea mihaela stan Says:

    frumos, imi place titulatura asta de „omul lunii”. Astept distinctia „omul anului”, da?

Lasă un răspuns

