oaie la ceaun


Satui de atita gratar facut saptaminal, din iarna pina in vara si invers ,am hotarit sa facem si o oaie la……ceaun. Prima data cind am mincat asa ceva a fost acum vreo 3-4 ani la niste prieteni ,la munte, pe un frig napraznic si “incarcati” de  mult vin si tuica fiarta. Reteta am furat-o ,sa zic asa , de la tatal gazdei de atunci ,jumatate rus ,jumatate ucrainian, tot stind in jurul focului discutind si mincind vreo 3 ore ( ca de, fara degustare nu se poate) dupa ce am rabdat si ne-am afumat ,la propriu si la figurat,  alte 5 ore linga ceaun.Caci ceaunul este un element esential in prepararea retetei. Drept urmare ,dupa ce tata socru a vibrat pozitiv ( un ajutor important in achizitia patrupedului numit oaie) si pregatirea celor necesare ( pirostrii,ceaun mare si lemne din belsug) am “declansat ” reteta: oaie -coaste,coloana,spata;morcov -taiat mare 3-5cm cam 2 kg;ceapa taiata sferturi 1kg;ardei gras;ardei iute ;piper,sare,cimbru,boia ardei dulce -dupa gust;apa sa acopere carnea;pe final usturoi; cartofi daca doriti ultima jum. de ora.Rezultatul dupa vreo aprox. 5 ore a fost un deliciu.Ca si spriturile de rigoare.Iar pentru cei ce nu suporta carnea de oaie o sa aveti o surpriza sa constatati ca nu se simte acel miros de de care fugiti si mai mult de atit ,va veti “linge” degetele si farfuriile . Va recomand sa incercati si nu veti regreta.Am sa incerc sa postez si un filmulet sa va convingeti si voi , macar vizual ,de bunatatea gatita.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 426 other followers

